پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272175
توضيحات وزير نفت درباره توافقنامه انتقال گاز روسيه به ايران
تاریخ انتشار : 1403/04/28 10:10:45
نمایش : 91
وزير نفت با اشاره به امضاي سند توافقنامه انتقال گاز روسيه به کشورمان، گفت: با اجراي اين خط انتقال، علاوه بر تامين پايدار گاز داخل، ظرفيت و پايداري صادرات گاز کشور نيز به نحو چشمگيري ارتقاء خواهدپ يافت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ وزير نفت در جلسه صبح امروز هيات دولت از تلاش‌ها و پيگيري‌هاي رئيس جمهور فقيد براي انعقاد اين سند قدرداني و تصريح کرد: در حال حاضر مجموع توليد گاز شيرين ۲۳ پالايشگاه کشور حدود ۸۵۰ ميليون مترمکعب است که با اجراي اين طرح روزانه ۳۰۰ ميليون مترمکعب گاز از روسيه وارد کشور خواهد شد. هزينه احداث اين خط لوله را نيز خود روسيه متقبل شده که در زمينه احداث خطوط لوله در کف دريا صاحب تکنولوژي هستند.

جواد اوجي با بيان اينکه با اجراي اين خط انتقال، علاوه بر تامين پايدار گاز داخل، ظرفيت و پايداري صادرات گاز کشور نيز به نحو چشمگيري ارتقاء خواهد يافت، خاطرنشان کرد: احداث خط ترانزيت گاز از شمال به جنوب از مسير جمهوري اسلامي ايران اتفاق بسيار بزرگي است که در تاريخ ايران سابقه نداشته و سالانه بين ۱۰ تا ۱۲ ميليارد دلار تبادلات مالي خواهد داشت. به ثمر رسيدن اين قرارداد ۳۰ ساله که مي‌توان آن را اوج ديپلماسي منطقه‌اي شهيد رئيسي عنوان کرد، علاوه بر رفع ناترازي‌هاي داخلي، ايران را به هاب تامين گاز منطقه تبديل خواهد کرد و به افزايش قابل توجه مراودات و مبادلات تجاري و امنيت اقتصادي و سياسي کشور مي‌انجامد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html